torsdag 13 februari 2014

Lata dagar i köket får jag ha ibland,

Några tankar
Jag sitter och funderar lite på vad jag ska mumsa på imorgon, tänkte fira min födelsedag som egentligen var igår men eftersom jag inte äter onyttigheter på vardagarna så får jag skjuta upp det till helgen. Det var inte många grattis jag fick igår men vad gör det från en tjej som tvättar kläder och som ville gå och lägga sig före tolvslaget på nyårsafton? Har jag blivit gammal nu när jag inte bryr mig särskilt mycket om födelsedagar (eller ska jag skriva lite finare, har jag fått vuxenpoäng nu när födelsedagar och nyårsafton är som vilken vardag som helst.) Ska jag baka och göra birthdays capcukes eller göra en simpel kladdkaka någonting gott kanske det blir med sojagrädde. Jag har blivit helt såld på den grädden smakar exakt som vanlig grädde, (var vaksam att ge soja till små barn då de kan utveckla sojaallergi).  

Falukorv i ugn
Igår gjorde jag en enkel maträtt med hjälp av lite kokt potatis från gårdagen. Jag fyllde helt enkelt en falukorv med tomatskivor och lök ev senap. Sen la jag potatisen i samma form och ringlade över (oliv)olja, skjuts in i ugnen i 20 - 25 minuter på 225 grader. Gjorde en sallad på majs, tomater och gurka.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar