fredag 6 september 2013

Nu är bloggen tillbaka igen...

Nu blir det äntligen tillbaka till vardagen efter två hektiska veckor med dubbel jobb och teambildnings resa med klassen.

Förra veckan så blev det lunch i skolmatsalen och middag på jobbet, middagen bestod av köttbullar med tomatsås och makaroner alla dagar då jag jobbade. Denna vecka blev det frukost, lunch och middag på stormkök.

Klassen blev uppdelade i olika matlag vissa körde tre rätters varje dag, mitt matlag körde det simpelt med bland annat hamburgare, gulasch soppa, korv med makaroner och nudlar. En dag körde vi hajkbananer till efterrätt. Satsade på mellanmålet istället. Nötter, choklad, morötter och frukt.

Det blev en upplevelse och utmaning i sig att paddla kajak, vilken skillnad det var med att paddla kajak och segla. Tänkte mest på att man kunde ta sig in där det var grunt, åka igenom små kanaler samt åka nära land utan att gå på grund. Det var även stor skillnad mellan att vara segelinstruktör och elev, nu vet jag vad "mina" elever har för förväntningar över dagen och att de kanske vill ha mera fria tyglar, för nu var det ganska mycket tider att passa under kajakturen och så är det för seglingseleverna också. Det skönaste på hela resan var nästan tiden då vi badade, lagade middag och sen efter middagen fick vi göra vad vi ville. Utmaningen var att man klarar av mer än vad man tror att man klarar, det blev många stunder då tröttheten kom men så vilade jag en micro sekund och körde på igen man ville ju komma i "mål" fort och inte tappa takten. Just nu har jag träningsvärk i armarna och är solbränd, det var riktigt skönt september väder denna vecka förutom måndag då det åskade och regnade lite lätt.

Nu är kylen och frysen full med mat då slipper jag handla nästa vecka förhoppningsvis.
Inköpslistan idag var:
Fläskfilé
Lax
Tacobröd
Massa grönsaker
Kokosmjölk
Frukt

Min meny ser ut denna vecka på ett ungefär:
Lax med rotfrukter och potatis
Tacos med grönsaker
Fläskfilé wok med nudlar
Soppa med tacobröd


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar