fredag 11 oktober 2013

Omvänd matsedel

Det blev storkok på måndag. Blev av någon anledning sugen på pyttipanna på måndag så jag gjorde egen. Det tog väl en timme eller så men då rullade jag köttbullar med bacon och purjolök i också, skalade och kokade potatis och morötter.
I vanliga fall brukar jag göra pyttipanna när jag har rester kvar av potatis, korv och köttbullar men ibland går det annorlunda till i köket.

Den här veckan åt vi samma maträtter två dagar i rad pga att jag var sjuk och inte orkade laga mat.
Åt pyttipanna med ägg både måndag och tisdag. Onsdag blev det en två rätters; Förrätt blev ägg med kräftstjärtar och majonnäs och huvudrätt blev köttbullar med pasta och en stor sallad gjord på bönor, tomater, paprika, tomater och purjolök. Torsdag och fredag blev det kyckling med ris men hade olika tillbehör.

Pyttipanna

Gör så här: 
1. Stek korv och köttbullar
2. När det är klart så steker du kokt potatis, broccoli, morötter och lök
3. Gör en omelett eller stek äggen antingen så att gulan blir lagom rinnig eller "hård" stekt 
4. Servera en sallad och rödbetor till   

Pyttipanna med ägg

Köttbullar och makaroner med stekt purjolök och svamp samt kidneybönor som jag la i slutet för att de skulle bli lite varma. Sallad gjord på paprika, tomater, kidneybönor, gurka och en dressing gjord på olivolja och salladskrydda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar