fredag 14 februari 2014

Fredagsmys och igår skämde jag bort mitt barn lite granna

Våran diskussion efter middagen, det blev pasta carbonnara med kalkonkött och ärtor denna gång istället för  broccoli. Som sagt kreativiteten är inte på topp riktigt ännu.

Jag - "Vad vill du ha till efterrätt? Banan eller apelsin"  
X "Banan eller vänta fruktsallad med banan, apelsin och kiwi"
Jag - "Banan, apelsin eller kiwi?"
X "Fruktsallad, jag vill ha fruktsallad."

Det var bara att göra i ordning en fruktsallad med de tre frukterna och toppade lite med hallon.
Frukt är nyttigt och gott! Jag fick också en skål med vitaminer.

Dagens middag blir hamburgare med lite gott.
Ingredienser: 
ca 500 gram köttfärs
2 st ägg
finhackad lök
salt och peppar

Tillbehör: 
- Stekt ägg
- Lök
- Sallad
- Gurka och tomat
- Hamburgerbröd

Gör så här: 
1. Gosa ihop köttfärs, ägg, lök och kryddor
2. Forma köttfärsen till hamburgare, ett tips är att stansa ut med ett glas eller något annat runt för att få de perfekt rund.
3. Stek på medelhög värme, vänta ett tag med att vända första gången annars kan det finnas risk för att de går sönder.
4. Gör i ordning tillbehören och lägg det fint i en skål eller på en tallrik.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar