tisdag 25 februari 2014

Projekt och ett "vardagstips"

Nu så blir det förmodligen ännu mindre bloggande (om det ens går). Kommer att starta ett nytt projekt som kommer innebära alldeles för mycket tid till det nya projektet. Kanske, bara kanske tittar jag in här ibland och skriver recept samt tips & råd.

Jag är i alla fall peppad över mitt koncept som projektet ska handla om. Det kommer att bli så bra men jag ska bara våga satsa, våga börja och våga slutföra det. För det är ju som så att jag inte riktigt vet vilken ände jag ska börja i riktigt ännu, måste nog landa i tanken först innan jag kan fortsätta. Jag är så ivrig att börja med projektet NU men som sagt måste landa i det hela, annars kan det bli för mycket av det goda och pannkaka av alltihopa. En annan grej är att jag måste våga satsa, detta gäller min tid (det kan ju vara någon vision jag har fått att det är ett bra projekt men sen är det inte det. Då har jag slösat min tid på ingenting).
Fast hur ivrig är jag på en skala mellan 1 - 10?
Jo, 10 och mycket mer. Om jag ska vara helt ärlig så sitter jag och hoppar upp och ner som en femåring på julafton som vill öppna paketen. Jag vill alldeles för mycket, det är det som är problemet. Det enda raka är att sortera bort oväsentliga tankar och idéer. 

Ett litet tips på vägen så här: 
Glöm inte bort köttbullarna i ugnen för de kan lätt bli torra. Det gjorde nämligen jag; fast jag glömde de inte för jag visste att de fanns där, stängde bara av ugnen för att de skulle hålla sig varma tills pastan var klar. Och som ni vet så tar det ju längre tid när man står och tittar på maten. Så mina köttbullar var alldeles för länge inne i ugnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar