torsdag 20 mars 2014

Uppdatering

Blir mer och mer taggad för var dag som går angående mina projekt, det kommer gå riktigt bra det här, fast jag måste ligga i nu. Projekten går otroligt bra just nu, är snart klar med det första tror jag eftersom jag håller på med tre olika projekt samtidigt. Vet inte riktigt vilket jag ska prioritera först, vill nog få ut alla så fort som möjligt. Ett arbete borde få mest tid eftersom det utgår för vilken säsong det är. Och jag borde egentligen hålla på med ett arbete åt gången, just för att då blir det inte risk för halvdant arbete. Vi får se om mina projekt leder till någonting.  

Jag har redan hunnit baka semlor och muffins. Det blev otroligt saftiga muffins; det smakade jul enligt mig, ska blanda i lingonsylt nästa gång. Receptet hittade jag här:
http://www.femme.se/bakverkochfikastunder/2014/02/18/semla-eller-ar-det-en-muffins/
Men jag struntade i fyllningen och hade stora muffinsformar (det blev åtta stycken totalt), dock hade jag mina inne i ugnen bara 8 minuter. Ska nog utgå från detta recept när jag gör mina muffins, värma mjölken med socker innan jag blandar i det med övriga ingredienser.

OBS! OBS! OBS!
När du har lagt i mjölblandningen så försök att inte blanda in så mycket luft då det är bakpulver i den blandningen, bakpulvret mister sin effekt då. 

Muffins med småmuffins former

Muffins har olika användningsområden, här är en muffins som mini -tårta.
Använda en stor muffinsform till denna. 

Semla med havregrädde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar