onsdag 14 augusti 2013

Helgens äventyr

Det blev en härlig och lärorik segling förra helgen. Dag 2 så hade jag fått i ordning på allt och visste exakt vad jag skulle göra med alla tampar och seglen. Så är det alltid när jag har varit ledig från seglingen ett tag.
Ska ut i helgen igen.

Resan började i Telefonplan, mellanlandade här i Gnesta

Fika på däck
Middag på däck på Söndag em, köttfärssås och spagetti
Tomat - och lök sallad till med olja som dressing
Efterrätt, "Skipper mix". Ett passande namn ombord 

Jag hann plugga lite i alla fall.
Ute till sjöss, utanför Landsort
På väg in till Nynäshamn
Nynäshamn by night
Skeppet Hoppetossa i Nynäshamn
Dag 3 Precis innan avgång kl 7.30 på morgonen.

Frukost på däck, dag 3
Frukost på däck, dag 3

Dalarö Skans
Matlagning på däck 

Rulla, rulla köttbullar

Lunchen klar, rotfrukter och köttbullar i ugn

Lunch på däck, detta blev även min middag












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar