torsdag 15 augusti 2013

Några tankar #1

Jag hade mesta dels hand om matlagningen/serveringen i helgen (frivillig uppgift). Den där känslan dök upp igen att jag är annorlunda, kan ju inte äta allt. Jag vill också frossa i bullar ibland som alla andra. Jag hade även hand om inköpet av fikat. I den mjölkfria vägen fanns det bara hårda kakor i affären, inga mjuka kakor. Visserligen så kollade jag bara lite snabbt i den affären men jag har ju kollat förut i andra affärer. Det finns ingen tid att baka ombord för att när man väl seglar så måste man släppa allt om de hojtar från däck att man ska upp, då är det förmodligen slag som gäller, dvs flytta över seglen till andra sidan. För jag är där för att segla och inte hänga i kabyssen (köket).

När jag läser på innehållsförteckningen så blir jag bara avskräckt av att det är så många ingredienser i en produkt. Bättre och godare att göra själv.



1 kommentar:

  1. Baka i förväg och ta med? frysta bullar blir ju bra frysklabbar ett tag också :)

    SvaraRadera