tisdag 8 oktober 2013

Nu välkomnar jag hösten

Nu kommer alla sjukdomar, jag har feber och är dunderförkyld. Efter minsta lilla ansträngning blir jag kallsvettig. Jag var bortrest över helgen. Jag var och tävlade, vi kom väl på fjärde eller femte plats som vanligt men vi skulle ha kommit 1:a om det inte var några incidenter ombord några saker som gick av, naturens krafter som gjorde det, det blåste 12 - 13 meter per sekund. Lilla L var hos mormor för att min lägenhet skulle målas om. Nu hoppas jag att vi får svar angående hans allergi. Vi tog ett blodprov på honom efter vi hade varit på BVC för fyraårskontroll, jag och lilla L åkte upp till barnläkarmottagningen för att beställa en tid för ett till prov och vi fick tid en halvtimme efter.

Lite konstigt är det att varken pricktest eller blodprov är 100 % säkert. Går det inte att få fram något nytt prov som är 100 % säkert?

Har inga nya maträtter att skriva om, det blir den vanliga menyn fisk i ugn, köttfärssås, köttbullar, hemmagjord pyttipanna med ägg, pastasås, kyckling och köttfärsbiffar.

Baconinlindade köttfärsbiffar 
Antal: 8 st
Ingredienser: 
500 gram köttfärs
2 st ägg
1 paket bacon 
1 påse tacokrydda

Rotfrukter i ugn
8 st potatisar
4 st morötter
1 lök
2 st palsternackor
Gör så här:
1. Sätt ugnen på 225 grader
2. Gör i ordning rotfrukterna, alltså skala allt och skär de i klyftor
3. Koka rotfrukterna i 5 minuter
4. Rör ihop köttfärs, ägg och krydda 
5. Gör biffar av dem och linda bacon runt varje   
6. Stek dem 3 minuter på varje sida 
7. Gör färdigt dem i ugnen tillsammans med klyftpotatisen
8. Koka broccolin



Deodar


Tog en tidigare båt hem så jag kunde ta denna bild.
Alla skutor på led!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar